CTI THOR 15HC-S Vaar-Rijregelaar 15A

Envelop ZELFLERENDE UITVOERING, vooruit/stop/achteruit

CTI THOR 15HC-S  Vaar-Rijregelaar 15A
CTI THOR 15HC-S  Vaar-Rijregelaar 15A
CTI THOR 15HC-S  Vaar-Rijregelaar 15A
22.95 *Prijzen zijn inclusief btw
Fabrikant CTI Modellbau
ArtikelcodeTHOR15HC-S
200000639947
0 ster(ren) met 0 review(s) Schrijf een review
Voor 6-10 Cellen en ook 12 V Loodaccu (gel).
ZELFLERENDE UITVOERING
Breedte: 24mm, lengte: 20mm, dikte: 7mm
Gewicht met Kabel: 14g
Duurstroom: 15 Ampere
Op voorraad
Perfecte kleine regelaars voor trucks, functieboten, of mini toepassingen!
In diverse uitvoeringen leverbaar!
De ideale Regelaar voor Scale Modellen met Bühler-Motoren
en Standardmotoren tot 480.
En zeker ook langzaamdraaiers zoals Graupner BB720 Torque, Johnson , Robbe Power1000
Voor 6-10 Cellen en ook 12 V Loodaccu (gel).

Normaal=        zoals nagenoeg alle regelaars,
EXTRA  S =        Zelflerende uitvoering:          
               Nulstand regelaar wordt vastgelegd bij inschakelen zender.
               Staat de stick niet juist (bijv half gas) is dit toch de nulstand.
               Voordeel: Veiligheid, Regelaar staat altijd neutraal.

HANDLEIDING VOOR MOTORREGELAAR THOR15 (S) (HC)
S= Zelflerend!

Maximale Spanning is 15 Volt. RDSON is  25 MilliOhm.
Maximale Duurstroom is 15 Ampere. Kortstondige Stroom <1sec tot wel 30 // 50 Ampere.
Voor Accu- en Motor- Aansluiting zijn 1qmm-Siliconenkabel aangebracht.
Afmetingen: 24*20*7 mm , Gewicht +/-  19 gr

BEC-Verzorging voor Ontvanger en Servo’s

De 5 Volt voor Ontvanger en Servo’s is dan aan de Servostekker aanwezig (dunne rode draad). Maximale Stroom is 1000mA (goed voor 2 Servos, maar is afhankelijk van het cellen aantal).
Deze spanning is kortsluitvast en temperatuur gezekerd.
LET OP: Bij overtemperatuur schakelt automatisch de voedingsspanning naar de ontvanger af en is dus stroomloos. (gevaar voor ongeval)!  Dus graag bij twijfel uitvoerig testen met belaste servo’s. (Hiervoor zou men elastieken aan de servo’s kunnen doen voor simulatie)

Regelbereik

De Regelaar met een grote “S“ erop is „zelflerend“ Dat wil zeggen, de regelaar herkend zelf bij het inschakelen van de zender de momentele middenstand van de proportionele regelkanaal waarop deze is aangesloten en ziet deze als NUL-instelling ongeacht hoe de trim staat!
Wordt daarna met de knuppel, (knop,schuifregelaar) naar achteren (links) zal de motor achteruit gaan draaien, knuppel naar voren vanuit de middenstand geeft een voorwaartse draaiing. VOOR-en ACHTERUIT tot aan vollast

In/Uit-Schakelen van de Regelaar!

Als de Ontvanger is uitgeschakeld zal de regelaar geen stroom meer aan de motor leveren en zal deze zeker stil gaan staan. In deze toestand werkt de regelaar echter nog steed omdat deze meestal ook op een externe bron aangesloten zit. Hij gebruikt echter dan maar een paar milliAmpére.

UITSCHAKELEN VAN DE REGELAAR ALS ER GEEN ONTVANGERACCU WORDT GEBRUIKT:
De dunne rode kabel (middelste) vanuit de regelaar (servokabel) NIET onderbreken men gebruikt dan de BEC van de regelaar /of er een schakelaar tussen monteren.

UITSCHAKELEN VAN DE REGELAAR ALS ER WEL EEN ONTVANGERACCU WORDT GEBRUIKT:
De dunne rode kabel (middelste) onderbreken of uit de stekker halen door het kunststoflipje van de stekker iets op te tillen.   Schakelaar dan in de ontvangeraccukabel inbouwen.

LET OP:
  • ALTIJD  een zekering (zweef) ter waarde van het maximum van de regelaar plaatsen in de min- of plusleiding, of in een van de motordraden!
  • Voor de eerste in gebruikname is het beter de reikwijdte te testen van de RC apparatuur omdat de regelaar zeer steile schakelflanken heeft!
  • Bij een defecte regelaar kan het voorkomen dat bij uitgeschakelde ontvanger toch de motor gaat draaien.

Reviews

Er zijn geen reviews beschikbaar in de huidige taal
Schrijf een review

Productkenmerken

Merken CTI Modellbau

Alle tags